ارزیابی و ارزیابی دوره نرم افزار MATLAB
دوره جدید به مدت سه سال تحصیلی ادامه داشته است و تا به امروز هیچ گونه ارزیابی رسمی از حرکت به سمت یادگیری ترکیبی صورت نگرفته است. در حال حاضر بحث هایی در مورد تلاش برای ارزیابی عملکرد دانش آموزان از قبل و بعد از حرکت به یادگیری ترکیبی با استفاده از آمار ارزیابی دوره و پرسشنامه های رضایت دانش آموزان در پایان دوره وجود دارد. این یک فرایند چالش برانگیز است برای جمع آوری داده های ارزیابی کمی و کیفی با نتایج قطعی. در واقع نشان داده شده است که نظریه پشت پرده استفاده از صفحه نمایش همیشه به بهبود عملکرد دانش آموزان تبدیل نمی شود (لی و همکاران 2008). با این حال ، نظرات ارائه شده در پرسشنامه های پایان دوره و از طریق گفتگو با دانشگاهیان نشان می دهد که دوره جدید با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است:

آموزنده ، مفید ، جالب ، به راحتی در دسترس - توانایی یادگیری در هر زمان که مناسب من باشد.
من با انجام این کار به جای تماشای یک مدرس آموختم.
دیدن پاسخ ها در یک ویدئو کلیپ مفیدتر از راه حل های مکتوب بود زیرا در مورد آن صحبت شده بود.
تصمیم گرفته شد که روشهای ارزیابی این دوره در ابتدا تغییر نکند. این به منظور مقایسه مستقیم با عملکرد قبلی دانش آموزان بود ، اما همچنین به این دلیل که زمان کافی برای تدوین ارزیابی های جدید وجود نداشت. یکی از تغییرات ایجاد شده ، انتقال پست ، درجه بندی و بازخورد تکالیف دروس به صورت آنلاین با استفاده از سیستم GradeMark/TurnItIn (http://turnitin.com/fa_us/home) بود. استفاده از این ابزار جنبه های انعطاف پذیر ارائه یادگیری ترکیبی را پشتیبانی می کند. دانش آموزان بر اساس درک مفاهیم اساسی برنامه نویسی و توانایی آنها در استفاده از MATLAB برای حل مشکلات مهندسی مورد ارزیابی قرار گرفتند. ارزیابی واقعی بستگی به دوره های خاص رشته داشت که از مطالب جدید MATLAB استفاده می شد. هیچ ارزیابی رسمی در طول پنج هفته مطالعه انجام نشد ، فقط در پایان. این امر باعث سنجش پیشرفت کلاس برای دانشگاهیان و همچنین سنجش سرعت یادگیری خود برای دانش آموزان شد ، مخصوصاً که این معمولاً اولین تجربه یادگیری ترکیبی آنها بود. در آینده ، ارائه راهنمایی ها و نقاط عطف بیشتر برای دانش آموزان در دوره پنج هفته ای مورد توجه قرار می گیرد ، اما به نحوی که از فرض یادگیری انعطاف پذیر دور نشود.
ارزیابی داده های استفاده از صفحه نمایش (ارائه شده توسط Google Analytics) از وب سایت دوره ، بینشی را که بیشترین محبوبیت را داشته اند ، و همچنین داده های جغرافیایی را ارائه کرده است. مجموعه های پخش شده در مجموع فقط کمتر از 58000 بازدید داشته اند و تقریباً یک سوم مربوط به پخش صفحه نمایش در استفاده از MATLAB برای ترسیم داده های تجربی است ، و فیلم های منطقی و نگارش فیلمنامه نیز محبوب هستند. میانگین مدت زمان نگهداری بینندگان حدود 3.5 دقیقه بود ، که نشان می دهد شاید بهتر باشد برخی از نمایش های طولانی تر نمایش داده شده را به قطعات کوچکتر و قابل کنترل تر تقسیم کنیم. داده های استفاده جغرافیایی نشان داد که 38 درصد بازدیدها از انگلستان ، 33 درصد از ایالات متحده ، 11 درصد از هند ، 8 درصد از آلمان ، 5 درصد از کانادا و بقیه از سوئد ، ایتالیا و سنگاپور بوده است. این نشان می دهد که استفاده قابل توجهی از مطالب دوره در خارج از دانشگاه ادینبورگ وجود دارد.
نتیجه
MATLAB یک بسته نرم افزاری استاندارد است که دانشجویان مهندسی می آموزند از آن به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی خود استفاده کنند. آنها مهارت های قابل انتقال را توسعه می دهند ، به عنوان مثال حل مشکلات و ارتباطات ، از طریق یادگیری استفاده از چنین نرم افزاری ، که به بهترین وجه با تجربه عملی بدست می آید. حرکت از یک مدل سخنرانی/آموزش سنتی به یادگیری ترکیبی بر اساس مجموعه ای از نمایش های صفحه نمایش ، تجربه ای انعطاف پذیر و جذاب تر را برای دانش آموزان ایجاد کرده است. با این حال ، این انعطاف پذیری به این معنی است که دانش آموزان باید مسئولیت یادگیری خود را بیشتر بپذیرند. به عنوان یکی از اولین دوره های یادگیری ترکیبی در دانشکده مهندسی ، دانشگاهیان نیز مجبور شده اند با کاهش تماس رو در رو و روشهای مختلف نظارت بر پیشرفت دانش آموزان در طول دوره سازگار شوند. اگرچه عملکرد دانش آموزان از قبل و بعد از حرکت به سمت یادگیری ترکیبی هنوز به طور رسمی ارزیابی نشده است ، نظرات ارائه شده در پرسشنامه های پایان دوره و از طریق گفتگو با دانشگاهیان نشان می دهد که دوره جدید با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.
سپاسگزاریها
این پروژه تا حدی توسط کمک مالی ابتکار ابتکار صندوق ادینبورگ از کمپین دانشگاه ادینبورگ تأمین شد. نویسنده می خواهد از حمایت و مشارکت همکاران زیر در دانشکده مهندسی قدردانی کند: دکتر آنتونیس جانانوپولوس ، دکتر تینا دورن ، دکتر جان تامپسون و ویکتوریا دیشون.
Comments
Post a Comment