آموزش و یادگیری
این مقاله دومین مقاله از سری هشت مقاله است که به "آموزش بهداشت چشم" می پردازد. تقریباً همه کسانی که درگیر سلامت چشم جامعه هستند نیز یک معلم هستند - اما بسیاری از آنها هرگز در مورد نحوه تدریس موثر آموزش ندیده اند. هدف این مجموعه تحریک خوانندگان برای آموزش و یادگیری م moreثرتر است ، و ما در حال کار بر روی موضوعات مهم مربوط به آموزش و یادگیری به روشی سیستماتیک و عملی خواهیم بود. این مقاله با بررسی برخی مفاهیم مهم مربوط به "آموزش" و "یادگیری" صحنه را تنظیم می کند.
قابل اعتماد و متخصص:
کلماتی که ما برای صحبت در مورد آموزش و یادگیری استفاده می کنیم
مردم هنگام صحبت در مورد آموزش و یادگیری از کلمات مختلفی استفاده می کنند. گاهی اوقات یک کلمه برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد و گاهی کلمات مختلف معنای یکسانی را به همراه دارند. به عنوان مثال ، آمریکایی ها تمایل دارند از کلمه "ارزیابی" برای توصیف دانشجویان آزمایشی استفاده کنند تا ببینند آیا آنها یاد گرفته اند یا نه ، در حالی که انگلیسی ها اغلب از کلمه "ارزیابی" استفاده می کنند. در اینجا چند نمونه دیگر از کلمات با معانی مرتبط وجود دارد:
"مربی" ، "معلم" ، "مربی" ، "مربی" ، "مدرس" ، "تسهیلگر"
'دانشجو' ، 'دانش آموز' ، 'یادگیرنده' ، 'دانشمند'.
این کلمات برای شما چه معنایی دارند؟ هرگز در مورد معنای "واقعی" هر یک از آنها توافق کامل وجود نخواهد داشت. اگر به نظر می رسد مردم از ما سو mis تفاهم می کنند ، ما باید منظور آنها را توضیح دهیم
قابل اعتماد و متخصص:
'یادگیری'
همه ما با توجه به تجربه گذشته خود چیزها را می فهمیم. این امر در مورد "یادگیری" نیز صادق است - ما ایده های خود را در مورد معنای "یادگیری" از آنچه برای ما اتفاق افتاده است می گیریم. بنابراین ، به عنوان مثال ، ما ممکن است "یادگیری" را چیزی بدانیم که در یک مدرسه یا کالج ، در کلاس اتفاق می افتد. ممکن است ما این مسئله را مانند شخصی بدانیم که شب تنها نشسته است و سعی دارد بسیاری از حقایق را بخاطر بسپارد تا بتواند امتحان خود را پشت سر بگذارد. با این حال ، کمی تأمل به ما نشان می دهد که "یادگیری" بسیار گسترده تر از آن است. به هر حال ، کودکان قبل از اینکه به مدرسه بروند چیزهای زیادی یاد می گیرند - آنها یاد می گیرند که صحبت کنند ، راه بروند. روانشناسان آموزشی به ما می گویند که هر فعالیتی که منجر به تغییر در رفتار ما شود ، "یادگیری" است. 1
در اینجا چند ایده دیگر در مورد "یادگیری" آورده شده است:
یادگیری می تواند رسمی یا غیررسمی باشد. ما به طور غیررسمی از آنچه روز به روز تجربه می کنیم یاد می گیریم: اتفاقاتی که برای ما می افتد باعث می شود که نحوه تفکر و عمل را تغییر دهیم. حتی ممکن است از یادگیری خود آگاه نباشیم که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند - به عنوان مثال ، کارکنان بهداشت ممکن است نگرش های بد را از مثال دیگران یاد بگیرند. البته ، یادگیری ممکن است به صورت رسمی نیز باشد: ما در دوره ای شرکت می کنیم که به شیوه ای برنامه ریزی شده ، در یک مدرسه یا کالج برنامه ریزی شده است.
ما فقط دانش و حقایق را یاد نمی گیریم - ما همچنین مهارت ها و نگرش ها را می آموزیم. این امر به ویژه برای کارکنان بهداشت مهم است ، زیرا در کار عملی ما است که می تواند بر سلامت افرادی که خدمت می کنیم تأثیر بگذارد. جالب است که ما دانش ، مهارت و نگرش را به طرق مختلف یاد می گیریم - به عنوان مثال ، ممکن است ایده جدیدی را از یک بحث یاد بگیریم ، اما با تمرین آنها و گرفتن بازخورد مهارت هایی را می آموزیم.
مردم به روش های مختلف یاد می گیرند. محققان "سبک های یادگیری" مختلفی را شناسایی کرده اند. 2 برخی از افراد "گیرنده" هستند: آنها دوست دارند آنچه را که به آنها داده می شود حفظ کنند. این یک سبک بسیار معمول است و توسط معلمین تقویت می شود که انتظار دارند دانش آموزان حفظ کنند و به خاطر آن به آنها پاداش می دهند. افراد دیگر "کارآگاه" هستند: آنها دوست دارند آنچه را که خود می آموزند تحقیق کنند تا آن را درک کنند. با این حال دیگران "تولید کننده" هستند: آنها دوست دارند خودشان درباره آنچه می خواهند یاد بگیرند تصمیم بگیرند و سپس به دنبال فرصت هایی برای یادگیری آن چیزها می گردند.
یادگیری می تواند سطحی یا عمیق باشد .3 اگر دانش فقط به خاطر سپرده شود (یادگیری سطحی) به زودی فراموش می شود و هرگز ممکن است بر نحوه انجام کار توسط شخص تأثیر بگذارد. اگر به زبان آموز وادار شود که از دانش جدید به طور فعال استفاده کند ، یادگیری عمیق می شود. زبان آموز دانش جدید را به مفاهیمی که قبلاً دارد متصل می کند و می فهمد که چگونه می توان از آن به طور عملی استفاده کرد. بنابراین ، احتمالاً بیشتر به خاطر سپرده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.
انگیزه برای یادگیری مهم است .4 چه چیزی باعث می شود افراد بخواهند یاد بگیرند؟ برخی یاد می گیرند زیرا می خواهند کار بهتری انجام دهند - از احساس صلاحیت رضایت می گیرند. انگیزه مردم نیز بسیار قوی است که امیدوارند پاداش دریافت کنند - به عنوان مثال ، با کسب صلاحیت ، منجر به ارتقا سطح و حقوق بهتر. نیاز به قبولی در امتحانات یک انگیزه بسیار قوی است.
یادگیری در طول عمر یک فرد ادامه دارد - حداقل به طور غیر رسمی. همه ما می دانیم که کارکنان بهداشت باید در طول دوره شغلی خود به یادگیری ادامه دهند ، زیرا اطلاعات جدید در مورد بهداشت به طور مداوم در دسترس است. با این حال ، بسیاری از کارگران به آموزش رسمی ضمن خدمت دسترسی ندارند. این بدان معنی است که آنها خود باید مسئولیت به روز بودن را به عهده بگیرند - آنها باید "یادگیرندگان مادام العمر" شوند.
Comments
Post a Comment