آنچه معلمان باید بدانند!!!
یادگیری معلم که از یادگیری دانش آموز پشتیبانی می کند: آنچه معلمان باید بدانند
آماده سازی معلمان برای داشتن معلمین با تدریج بیشتر.
مدارس امروز با چالش های زیادی روبرو هستند. در پاسخ به یک جامعه به طور فزاینده پیچیده و اقتصاد مبتنی بر فناوری که به سرعت در حال تغییر است ، از مدارس خواسته می شود متنوع ترین مجموعه دانشجویی در تاریخ ما را با استانداردهای علمی بالاتر از هر زمان دیگری آموزش دهند. این وظیفه وظیفه ای است که نمی توان از طریق سیستم های مدیریتی ، دستورالعمل های آزمایش یا بسته های برنامه درسی "اثبات معلم" کرد.
معلمان برای آموزش به همه دانش آموزان مطابق با استانداردهای امروز چه باید بدانند؟
آنچه معلمان باید بدانند
اول ، معلمان باید موضوع را عمیق و انعطاف پذیر درک کنند تا بتوانند به دانش آموزان کمک کنند نقشه های شناختی مفیدی ایجاد کنند ، ایده ها را با یکدیگر مرتبط کنند و باورهای غلط را برطرف کنند. معلمان باید ببینند که چگونه ایده ها بین حوزه ها و زندگی روزمره ارتباط برقرار می کنند. (شولمن ، 1987)
تفسیر گفته ها و اقدامات فراگیران و شکل گیری تجارب مولد برای آنها نیاز به درک رشد کودک و نوجوان و چگونگی حمایت از رشد در حوزه های مختلف - شناختی ، اجتماعی ، جسمی و عاطفی دارد. آموزش به روشهایی که با دانش آموزان ارتباط برقرار می کند نیز نیاز به درک تفاوتهایی دارد که ممکن است از فرهنگ ، تجربیات خانوادگی ، هوشهای پیشرفته و رویکردهای یادگیری ناشی شود. معلمان باید بتوانند با حساسیت پرس و جو کنند ، با دقت گوش دهند و با تأمل به کارهای دانش آموزان نگاه کنند.
معلمان باید از منابع و فن آوری های برنامه درسی مطلع شوند تا دانش آموزان خود را با منابع اطلاعات و دانش متصل كنند كه به آنها اجازه می دهد ایده ها را جستجو كنند ، اطلاعات را به دست بیاورند و آنها را تركیب كنند و مسائل را طرح بندی و حل كنند. و معلمان باید در مورد همکاری بدانند: نحوه تعامل بین دانش آموزان ، نحوه همکاری با سایر معلمان و نحوه کار با والدین برای شکل دادن به تجارب حمایتی در مدرسه و خانه.
استراتژی های جدید برای یادگیری معلم
کسب این دانش پیشرفته و ایجاد روشی متفاوت از آنچه معلمان در دوران دانشجویی تجربه کرده اند ، مستلزم فرصت های یادگیری برای معلمین است که قویتر از ساده خواندن و گفتگو در مورد ایده های جدید آموزشی هستند. (بال و کوهن ، در مطبوعات.) معلمان با مطالعه ، انجام دادن و تأمل ، بهتر یاد می گیرند. با همکاری با معلمان دیگر. با دقت در دانش آموزان و کار آنها. و با به اشتراک گذاشتن آنچه می بینند. این نوع یادگیری در کلاسهای دانشگاهی که از عمل طلاق گرفته اند یا در کلاسهای مدرسه که از دانش نحوه تفسیر عمل جدا شده اند ، نمی تواند اتفاق بیفتد.
تنظیمات بهتری برای چنین یادگیری ظاهر می شود. بیش از 300 مدرسه آموزشی در ایالات متحده برنامه هایی ایجاد کرده اند که فراتر از برنامه دوره چهار ساله کارشناسی سنتی است. برخی از آنها برنامه های تحصیلات تکمیلی یک یا دو ساله برای تازه فارغ التحصیلان یا استخدام های میانه کار هستند. دیگر مدل های پنج ساله برای معلمان احتمالی است که به عنوان دوره کارشناسی وارد آموزش معلم می شوند. در هر صورت ، سال پنجم به دانش آموزان اجازه می دهد تا منحصراً بر روی کار آماده سازی برای تدریس تمرکز کنند ، با دوره های کارآموزی یک ساله در مدرسه ، با دوره های آموزشی در مورد یادگیری و آموزش.
مطالعات نشان داده است که فارغ التحصیلان این برنامه های طولانی تر از تهیه آنها رضایت بیشتری دارند و همکاران ، مدیران و معلمان همکار آنها آنها را با آمادگی بهتر می بینند. فارغ التحصیلان برنامه های تمدید شده به همان اندازه که معلمان بسیار باتجربه ترند ، در دانش آموزان موثر هستند و احتمال ورود و تدریس در آنها بسیار بیشتر از همتایانشان است که در برنامه های چهار ساله سنتی آماده شده اند. (اندرو و شواب ، 1995 ؛ دنتون و پیترز ، 1988 ؛ شین ، 1994.)
بسیاری از این برنامه ها برای ایجاد مدارس توسعه حرفه ای به مناطق محلی مدارس پیوسته اند. این مدارس مانند بیمارستانهای آموزشی ، هدفشان فراهم کردن سایتهایی برای آموزش عالی و یادگیری معلمان است. هردو دانشگاه و دانشكده مدارس در این برنامه ها برنامه ریزی و تدریس می كنند. معلمان تازه کار هنگامی که در تیم هایی با این هیئت علمی باسابقه و با یکدیگر تدریس و یاد می گیرند ، تجربه یادگیری منسجم تری را کسب می کنند. معلمان ارشد دانش خود را با خدمت به عنوان مربی ، اعضای هیئت علمی ، محققان مشترک و رهبران معلم تعمیق می بخشند. (Darling-Hammond، 1994.)
این برنامه های جدید معلم حرفه ای را به عنوان کسی که از تدریس می آموزد به جای کسی که یادگیری نحوه تدریس را به پایان رسانده است تصور می کند.
Comments
Post a Comment