افزایش درگیری دانش آموزان در یادگیری پروژه


تحقیق در مورد افزایش تعامل دانش آموزان در کلاس یا سایر محیط های دانشگاهی کاملاً واضح است. دانش آموزانی که درگیر یادگیری خود هستند اشتیاق و تمرکز بیشتری در انجام کارهای محوله نشان می دهند. این به نوبه خود باعث ایجاد نگرش مثبت تری نسبت به کل مدرسه می شود که تلاش بیشتری ایجاد می کند (کانل و ولبورن ؛ اسکینر و بلمونت). این پیامدهای قابل توجهی در طراحی تجارب یادگیری پروژه دارد. ما باید آنچه دانش آموزان را به هیجان می آورد و علاقه و مشارکت آنها را ارتقا می بخشد ، شناسایی کنیم.

همانطور که برای دانشجویان پروژه طراحی می کنید ، توصیه های زیر را در نظر بگیرید که از مشارکت / تعامل دانش آموزان پشتیبانی می کند. واقع بینانه نیست که فکر کنیم می توانید همه توصیه ها را در هر پروژه ای برآورده کنید ، اما هرچه بیشتر بتوانید ارائه دهید ، دانش آموزان برای شرکت و یادگیری بیشتر هستند.
پروژه هایی را متفکرانه انتخاب یا ایجاد کنید:

    هدف - مباحث نه تنها باید علایق کودکان یا جوانان را درگیر کند بلکه دارای هدف باشد و شامل دانش و مهارت های مورد نیاز دانش آموزان باشد. بنابراین ، بهتر است آنچه دانش آموزان برای تقویت آن نیاز دارند را در نظر بگیریم و بدانیم که چگونه از این دانش و مهارت در واقع استفاده می شود.
    تمرکز - هنگامی که به یک سوال محرک برای یک پروژه فکر می کنید ، طوفان فکری در مورد موضوعات بالقوه می تواند به تمرکز س toال بر روی یک کار عملی و ارزشمند کمک کند.
    معتبر - تحقیق واقعی باید امکان پذیر باشد. داده ها همچنین نشان می دهند که وقتی فناوری در دسترس باشد ، می تواند به غنای تحقیقات دانشجویان افزود.
    مرتبط - در مورد مناطقی از برنامه درسی که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند ، فکر کنید و پروژه هایی را تصور کنید که مربوط به آن حوزه ها باشد.
    در حال انجام - فرصت های بی شماری را برای دانش آموزان برای برقراری ارتباط با همسالان و مربی خود فراهم کنید.

موضوعاتی را انتخاب کنید که علاقه دانش آموزان به یادگیری را از بین ببرد:

    انتخاب - هنگامی که دانش آموزان فرصت انتخاب موضوع خود را داشته باشند باعث افزایش علاقه و تعامل می شود (ویگینز و مک تیگه). این را نباید با شنا کردن دانش آموزان برای رفتن به هر جایی که مایل باشند اشتباه گرفت. یک منوی کوچک باید با دقت ایجاد شود تا یک منطقه هدفمند را هدف قرار دهد و باید فرصتی را برای استفاده از دانش و مهارت های شناسایی شده فراهم کند.
    معاصر - سعی کنید موضوعاتی را که در حال حاضر اخبار هستند و در حال انتشار هستند انتخاب کنید. به عنوان مثال ، در سطح متوسطه ، دانش آموزان اغلب با موضوعاتی ایجاد می کنند که بحث یا اختلاف نظر ایجاد می کند. سیاست ها یا مسائل زیست محیطی غالباً فرصتی بزرگ برای دانش آموزان ایجاد می کنند تا عقاید و عقاید خود را کشف و به چالش بکشند. در صورت انتخاب ، مطمئن شوید که رویکرد به پروژه مطابق با سیاست منطقه در زمینه درمان موضوعات بحث برانگیز است و بر استفاده دانشجویان از مهارت ها ، جمع آوری شواهد و غیره و نه بر ایدئولوژی تمرکز دارد.
    برای گروه سنی هیجان انگیز یا جالب - سعی کنید موضوعاتی را که مورد علاقه گروه سنی خاص شما هستند ، شناسایی کنید.

فعالیت های پروژه باید:

    چالش برانگیز باشید - سعی کنید فعالیتهایی را ایجاد کنید که دانش آموزان را به استفاده از مهارتهای جدید و یا فراگیری آنها سوق دهد. توجه به این نکته ضروری است که ممکن است لازم باشد این مهارتها در یک مینی درس آموزش داده شود. چنین مینی درسی را باید پیش بینی و برنامه ریزی کرد.
    تعاملی باشید - فرصتی را برای دانش آموزان فراهم کنید تا در گروه کار کنند و ایده های خود را به اشتراک بگذارند. غالباً کلاس سنتی به اندازه فضای پس از مدرسه با ساختار کمتر ، یادگیری اجتماعی را تقویت نمی کند (جانسون ؛ شاران و شاران).
    از مهارت های مختلف استفاده کنید: بینایی / شنیداری / حرکتی - دانش آموزان به روش های مختلفی یاد می گیرند. فراهم آوردن طیف وسیعی از فرصت ها و روش ها برای بیان دانش آموزان به شما کمک می کند تا همه دانش آموزان بتوانند در پروژه های گروهی مشارکت کنند (کوهن ؛ ویلینگام)

Comments

Popular posts from this blog

آموزش و یادگیری

طراحی و تحویل مطالب جدید دوره متلب