مروری بر دوره موجود با نرم افزار matlab
مدل موجود برای آموزش MATLAB بر اساس قالب سنتی سخنرانی/آموزش/آزمایشگاه به صورت حضوری بود. هر رشته مهندسی به طور جداگانه مطالب مقدماتی MATLAB را در یک دوره 10 رشته ای اختصاص داده بود ، به عنوان مثال. در مهندسی مکانیک در دوره "طراحی مهندسی مکانیک 2" و در مهندسی عمران در دوره "ابزارهای رایانه ای برای مهندسان عمران 2". متوسط تعداد کلاس ها حدود 50 دانش آموز بود. ساختار معمولی این دوره شامل دو سخنرانی یک ساعته ، یک ساعت آموزش و یک جلسه سه ساعته در آزمایشگاه کامپیوتر در هفته بود. این سخنرانی ها برای ارائه مفاهیم برنامه نویسی و همچنین نشان دادن MATLAB به دانش آموزان استفاده شد. جلسات آموزشی معمولاً در کلاس درس برگزار می شد و شامل ترکیبی از تمرینات متلب و رشته های مخصوص مقاله بود. جلسه سه ساعته آزمایشگاه رایانه تنها فرصتی بود تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از MATLAB تجربه عملی داشته باشند. برنامه ریزی کلاسها می تواند به این معنا باشد که این جلسه عملی ممکن است چند روز پس از آنکه دانش آموزان برای سخنرانی یا مشکل آموزشی مشکل داشته اند ، حل شود. بنابراین ، همیشه بین مشاهده نظریه یا مشکل ، ارتباطی وجود نداشت و دانش آموزان قادر به توسعه و آزمایش راه حل های خود با استفاده از MATLAB بودند.
دور شدن از این سخنرانی سنتی/ارائه آموزشی به تجربه یادگیری ترکیبی ، هم برای دانشگاهیان و هم برای دانشجویان یک تجربه جدید خواهد بود. در آن زمان هیچ دوره دیگری در دانشکده مهندسی وجود نداشت که از یادگیری ترکیبی استفاده کند-تقریباً تمام تدریس و یادگیری به صورت حضوری انجام می شد.
تجدید ساختار و توجه به رویکرد آموزش و یادگیری
دوره یادگیری ترکیبی جدید به عنوان یک بلوک پنج هفته ای طراحی شده است که می تواند به تنهایی در دوره های موجود در هر رشته مهندسی ادغام شود یا ادغام شود. این دوره تأکید کرد که دانش آموزان بر یادگیری خود کنترل دارند و در سرعت و مکان یادگیری خود انعطاف پذیری دارند. توضیح فلسفه یادگیری ترکیبی (ناآشنا) برای دانش آموزان در آغاز دوره بسیار مهم بود. ساختار جدید محل سخنرانی و آموزش را که فضایی را برای دانش آموزان برای انجام یادگیری شخصی خود باز کرد ، حذف کرد. جلسه اجباری آزمایشگاه رایانه قبلی با یک جلسه سه ساعته اختیاری هفتگی در آزمایشگاه کامپیوتر جایگزین شد. این جلسه فرصتی بود تا دانش آموزان بتوانند به صورت حضوری کمک بگیرند ، و در آن یک نمونه سوال نشان داده می شد (اطلاعات مربوط به کدام س questionال نشان داده می شد از قبل منتشر شد). کمک آنلاین از طریق انجمن های بحث در صفحه دوره آموزشی محیط مجازی (VLE) ارائه شد. دانش آموزان می توانند از این فضا برای کمک به یکدیگر استفاده کنند و مطلع شدند که کارکنان دوره هر چند روز یکبار نظارت می کنند و به سوالات پاسخ می دهند. این مکانیسم های کمک حضوری و آنلاین کاملاً متمایز و مجزا بودند ، بنابراین در حال حاضر توجه به ارائه یک جلسه کمک فیزیکی/مجازی با استفاده از نرم افزار Virtual Classroom مانند Blackboard Collaborate (http://www.blackboard.com/) در حال بررسی است. platforms/cooperate/overview.aspx). این امر به اطمینان بیشتر از ارتباط و ارتباط بین دانش آموزانی که از جلسات ترکیبی هفتگی اختیاری استفاده می کنند و کسانی که ترجیح می دهند به صورت آنلاین کار کنند ، کمک می کند.
Comments
Post a Comment