طراحی و تحویل مطالب جدید دوره متلب


قبلاً تعدادی مطالب مختلف به صورت آنلاین برای یادگیری اصول MATLAB در دسترس بوده است ، از تمرینات مبتنی بر کاغذ گرفته تا فیلم های جذاب و تعاملی مانند فیلم های ارائه شده توسط Mathworks (http://www.mathworks.co.uk/products/matlab /videos.html). مسلماً قابل توجه ترین مطالب آنلاین ، دوره "مقدمه ای بر متلب" (http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-094-introduction-to-matlab-january-iap -2010/) ارائه شده توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT) از طریق برنامه OpenCourseWare آنها. این مطالب ، عمدتا ، برای زمینه های آموزش از راه دور آنلاین طراحی شده است و نه به طور خاص برای یادگیری ترکیبی. بنابراین به منظور ادغام دقیق اجزای یادگیری آنلاین و حضوری دوره جدید تصمیم گرفته شد که مطالب خود ما توسعه داده شود.



در طراحی مجدد دوره ، استفاده از اسکرین کست ها - ثبت مستقیم فعالیت های صفحه و تصاویر با صدا ضبط شده به طور همزمان (Sugar et al. 2010) بود. ارائه اطلاعات به دو صورت بصری و شفاهی از کدگذاری دوگانه (Paivio 1986) و نظریه بار شناختی (CLT) یادگیری چند رسانه ای پشتیبانی می کند (مایر 2001). کنترل بارهای شناختی اضافی یا غیر م --ثر - که از طریق ارائه اطلاعات به زبان آموزان ایجاد می شود - که می تواند از طریق طراحی مطالب آموزشی انجام شود ، بسیار مهم است. مجموعه ای از نمایش های صفحه نمایش برای ارائه مقدماتی بر عناصر اساسی MATLAB ایجاد شده و شامل مشکلات و راه حل های مربوط به رشته است تا به دانش آموزان کمک کند تا ارتباط متلب را در رشته مهندسی خود درک کنند. در مجموع 28 صفحه نمایش با استفاده از Telestream Screenflow (http://www.telestream.net/screenflow/) ایجاد شد که هر کدام 4 تا 10 دقیقه به طول انجامید-این مدت زمان مناسبی برای حفظ حفظ بیننده در طول یک پخش صفحه نمایش آموزشی بود. هر صفحه نمایش علاوه بر ضبط صفحه فیلم حاوی یک روایت صوتی توصیفی و حاشیه نویسی بود. یک جزوه آموزشی تعاملی همراه (PDF که بصورت آنلاین با اسکرین اسکرین ها میزبانی می شود) به عنوان منبع مواد مکتوب و برای ایجاد ساختار در اطراف صفحه نمایش تهیه شد. جزوه درسی به پنج فصل اصلی تقسیم شده بود و شامل عناصری از قبیل: س questionsالات خودآزمایی بود که پاسخ آنها را می توان بلافاصله با استفاده از MATLAB بررسی کرد. قطعات کد که می توان آنها را برش داد و در MATLAB چسباند ؛ تمرینات پایان فصل ؛ و مشکلات خاص مربوط به رشته

واضح ترین راه برای ارائه مطالب جدید از طریق VLE دانشگاه بود که در آن زمان Blackboard WebCT بود. با این حال ، جاسازی ویدئوها و پیوند دادن به آن فیلم ها از جزوه دوره به سختی با WebCT به دست آمد. بنابراین تصمیم گرفته شد که ابتدا این دوره را از طریق وب سایتی که توسط دانشکده مهندسی (http://www.see.ed.ac.uk/teaching/courses/matlab/) میزبانی می شود ، ارائه دهیم ، صفحه اول آن در شکل نشان داده شده است 1. تصمیم برای ارائه دوره از طریق یک وب سایت در کوتاه مدت گرفته شد و بدانید که دانشگاه به زودی به Blackboard Learn VLE منتقل می شود که قادر به میزبانی مطالب دوره است. دانشگاه ادینبورگ می خواهد یک تجربه ثابت VLE را برای دانشجویان خود ترویج دهد ، بنابراین مهم بود که دوره جدید بتواند در اسرع وقت به Blackboard Learn منتقل شود.

شکل 1 صفحه اول وب سایت دوره.


نمایش اندازه کامل
جزوه دوره در وب سایت میزبانی شده بود و دارای پیوندهای مستقیم به صفحه نمایش بود که در صفحات وب سایت جاسازی شده بود. نمایش های پخش شده در کانال YouTube of School of Engineering (http://www.youtube.com/user/SchoolOfEngUoE) برگزار شد. استفاده از یوتیوب به دانش آموزان اجازه می دهد از پخش کننده ویدئویی آشنا که روی طیف وسیعی از دستگاه های مختلف کار می کرد ، بهره مند شوند و همچنین بتوانند با استفاده از ابزارهایی مانند اظهار نظر و پسندیدن با پخش کننده های صفحه تعامل داشته باشند. اهمیت اطمینان از دسترسی انعطاف پذیر به مطالب از این طریق در برخی از نتایج تحقیقات انجام شده در دانشکده مهندسی (وارن ، دیشون و جیانوپولوس ، داده های منتشر نشده ، 2012) در زمینه مالکیت و استفاده از دستگاه های تلفن همراه مشهود است. شکل 2 نشان می دهد که به طور متوسط ​​92 درصد از دانشجویان مهندسی در مقطع کارشناسی دارای یک دستگاه تلفن همراه (تلفن هوشمند ، لپ تاپ ، رایانه لوحی و غیره) هستند و شکل 3 نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از این دانشجویان به طور منظم یک تلفن هوشمند با خود حمل می کنند.

شکل 2 پاسخ های نظرسنجی دانش آموزان به این س :ال: آیا شما دارای دستگاه اینترنت تلفن همراه هستید ، به عنوان مثال. تلفن هوشمند ، لپ تاپ یا رایانه لوحی؟ '


نمایش اندازه کامل
شکل 3 پاسخهای نظرسنجی دانش آموزان به این س ،ال که "کدام دستگاه تلفن همراه را بیشتر به طور منظم با خود حمل می کنید؟"


نمایش اندازه کامل
با این حال ، داده های استفاده از ویدئو از وب سایت دوره (ارائه شده توسط Google Analytics) نشان داد که 93 views بازدیدهای ویدیو از رایانه های رومیزی ، 3 tablets از رایانه های لوحی ، 3 from از دستگاه های تلفن همراه و 1 from از دستگاه های دیگر بوده است. دلیل این امر می تواند مشکلات استفاده از MATLAB در توسعه دهنده تلفن همراه باشد

Comments

Popular posts from this blog

افزایش درگیری دانش آموزان در یادگیری پروژه

آموزش و یادگیری