یادگیری حرفه ای در عمل
کشورهایی مانند آلمان ، فرانسه و لوکزامبورگ مدت مدیدی است که برای معلمان آینده در مقطع کارشناسی در این موضوع (ها) باید دو یا سه سال تحصیلات تکمیلی داشته باشند. دوره های آموزشی شامل مطالعه رشد و یادگیری کودک ، آموزش و پرورش ، و روش های تدریس ، به علاوه دوره کارورزی تحت نظارت فشرده در مدرسه وابسته به دانشگاه است.
در فرانسه ، همه داوطلبان اکنون یک برنامه تحصیلات تکمیلی را در م createdسسات دانشگاهی تازه تاسیس آمادگی معلمان که به مدارس اطراف متصل هستند ، تکمیل می کنند. در ژاپن و تایوان ، معلمان جدید یک دوره کارآموزی تحت نظارت را با یک بار آموزشی کاهش یافته که امکان مشاوره و مطالعه اضافی را فراهم می کند ، یک ساله می گذرانند. طبق قوانین ژاپن ، معلمان سال اول حداقل بیست روز آموزش غیرمستقیم و شصت روز پیشرفت حرفه ای می بینند. استادان ارشد برای مشاوره و مشاوره از کلاس های خود آزاد می شوند. (کمیسیون ملی تدریس و آینده آمریکا ، 1996)
استیگلر و استیونسون در مطالعه خود در زمینه آموزش ریاضیات در ژاپن ، تایوان و ایالات متحده یادداشت كردند: "یكی از دلایل خوب تدریس دروس كلاس آسیا این است كه تلاش بسیار منظمی برای انتقال خرد تدریس شده وجود دارد. برای هر نسل جدیدی از معلمان تمرین کنید و با فراهم آوردن فرصت هایی که معلمان می توانند به طور مداوم از یکدیگر یاد بگیرند ، این روش را کامل کنند. " (1991)
بدون این پشتیبانی ها ، یادگیری خوب آموزش بسیار دشوار است. بیشتر معلمان آمریکایی کار خود را در مدارس محروم که بیشترین میزان گردش مالی را دارند ، شروع می کنند ، نیازمندترین دانش آموزان را که هیچ کس نمی خواهد آنها را آموزش دهد ، اختصاص می دهند ، بیشترین بار آموزشی را با بیشترین وظایف اضافی دریافت می کنند ، و مواد درسی کمی دریافت می کنند و بدون راهنمایی یا پشتیبانی
پس از ورود ، از معلمان انتظار می رود که هر آنچه را که برای شغل لازم دارند ، بدانند و یا از طریق کارگاه های گاه به گاه بیشتر خود ، با چند فرصت ساختاری یافته برای مشاهده و تجزیه و تحلیل آموزش با دیگران ، یاد می گیرند. همانطور که یک معلم دبیرستان که بیست و پنج سال را در کلاس گذرانده بود یک بار به من گفت: "من 20،000 کلاس تدریس کرده ام ؛ من سی بار" ارزیابی شده ام "؛ اما من هرگز ندیدم که معلم دیگری تدریس کند."
برخی از مناطق مدارسی شروع به ایجاد رویکردهای جدید برای توسعه حرفه ای کرده اند که از ویژگی های مربیگری برای مبتدیان و پیشکسوتان برخوردار است مشاهده و مربیگری همتا؛ گروه ها و شبکه های محلی مطالعه برای موضوعات خاص آکادمی های معلمی که سمینارها و دوره های تحصیلی مداوم مرتبط با تمرین را ارائه می دهند. و مشارکت مدرسه و دانشگاه که حمایت مالی از تحقیقات مشترک ، بازدیدهای بین مدرسه ای و فرصت های یادگیری را در پاسخ به نیازهای احساس شده معلمان و مدیران فراهم می کند.
به عنوان مثال ، در Wells Junior High ، یک مدرسه توسعه حرفه ای که با دانشگاه Southern Maine کار می کند ، کل مفهوم توسعه کارکنان بر روی آن چرخانده شد. تأكيد از مشاوران خارجي به متخصصان داخلي منتقل شد. گروههای یادگیری مشارکتی جایگزین قالب سخنرانی / نمایش سنتی شدند. طرح مشكلات و حل مشكلات ، دستورالعمل ها و نسخه هاي لازم براي مدارس م effectiveثر را كه معلمان سالها شنيده بودند و هيچگاه موفق به اجراي آنها نشدند ، جايگزين كردند. (میلر و سیلورنیل ، 1994 ، ص 30 ، 31.)
به همین ترتیب ، در دبیرستان Fairdale در لوئیزویل ، کنتاکی ، تحقیقات معلمان همراه با تصمیم گیری مشترک تغییرات عمده ای ایجاد کرد.
به عنوان بخشی از خودآموزی ، ده معلم ده کودک را در طول یک روز مدرسه دنبال کردند. وقتی کار تمام شد ، معلمان جملاتی مانند "خسته کننده بود" یا "می دانید ، اینجا مکان خیلی انسانی نیست" را گفتند. معلمان مقالاتی از هفته کاپان ، رهبری آموزشی و هفته آموزش را خواندند و مبادله کردند. حتی قبل از آغاز مدیریت مشارکتی در Fairdale ، معلمان شروع به تغییر اوضاع کردند. [مدیر] گفت: "در این مورد اشتباه نکنید ،" ما در حال فرهنگ سازی حرفه ای هستیم. (کرچنر ، 1993 ، ص 9)
استراتژی های توسعه حرفه ای که موفق به بهبود تدریس می شوند از چندین ویژگی برخوردارند. (Darling-Hammond and McLaughlin، 1995.) آنها تمایل دارند:
معلمان تجربی و درگیر در کارهای مشخص آموزش ، ارزیابی و مشاهده که فرایندهای یادگیری و رشد را روشن می کند.
مبتنی بر س participantsالات ، پرسش ها و آزمایش های شرکت کنندگان و همچنین تحقیقات در سطح حرفه ای ؛
مشارکتی ، شامل اشتراک دانش بین مربیان ؛
کار معلمان با دانش آموزان و همچنین امتحانات موضوع و روش های تدریس متصل و ناشی از آنها.
مداوم و فشرده ، با پشتیبانی از مدل سازی ، مربیگری و حل مسئله در مورد مشکلات خاص عملی. و
به جنبه های دیگر تغییر مدرسه مرتبط است.
Comments
Post a Comment