مفاهیم اصلی انجام پروژه

 5) هنگامی که به نتیجه نهایی می رسد ، به دانشجویان اجازه خلاقیت دهید.

آیا واقعاً به ارائه آن پروژه روی یک تکه مقوا نیاز دارید؟ اگر چنین است ، پس مطمئن شوید که دلیل خوبی برای آن دارید! روشهای زیادی برای نشان دادن یادگیری ، خصوصاً با تلفیق فناوری ، برای دانش آموزان وجود دارد که به نظر می رسد کاملاً مضحک باشد که فرصت تصمیم گیری در مورد چگونگی به نمایش گذاشتن کارشان را از آنها بگیرید.

آنچه واقعاً می خواهید در محتوای پروژه یافت می شود ، نه در یک تکه کاغذ یا مقوا. هنگامی که دانش آموزان از روش ارائه استفاده می کنند ، مطمئناً با ارائه برخی از ارائه های فوق العاده خلاقانه و خلاقانه منفجر خواهید شد. به آنها اجازه دهید کتابهای الکترونیکی ، فیلم ها ، فیلم ها ، انیمیشن ها ، نقشه های ذهنی ، اسکیت ها ، نمایش های بازی ، برنامه های گفتگو ، برنامه های خبری ، مجلات ، پادکست ها ، وبلاگ ها یا هر چیز دیگری که می توانند تهیه کنند را بسازند!

6) نحوه ارائه / نمایش پروژه ها را تغییر دهید.

حتی اگر هر گروه در کلاس شما به شیوه دیگری ارائه دهد ، شما می توانید هر یک از پروژه ها را بر اساس مهارت ها / محتوایی که دانش آموزان باید به شما نشان دهند ارزیابی کنید. دانشجویان همچنین مشتاقانه منتظر ارائه پروژه خود و دیدن سخنرانی های ارائه شده توسط دیگران خواهند بود!

همچنین ، به جای اینکه فقط پروژه ها را روی صفحه بچسبانید ، یا بعد از ارائه آنها را به خانه خود بفرستید ، به نمایش گذاشتن آنها به روش های خلاقانه تری فکر کنید. کتابهای الکترونیکی ، مقالات ، فیلم ها و سایر رسانه ها را می توان در یک وب سایت یا وبلاگ کلاس گنجانید ، جایی که سایر اعضای جامعه می توانند به کار دسترسی داشته و از آن قدردانی کنند.

اگر دانش آموزان بدانند که کارشان به صورت آنلاین یا در مدرسه / جامعه به اشتراک گذاشته می شود ، احتمالاً از اینکه بهترین قدم را بگذارند بیشتر هیجان زده می شوند. وقتی می دانید کار شما پس از اتمام کار خود مستقیماً به سطل بازیافت می رود ... خوب ، تلاش کمتری برای کشیدن در آن انجام می شود!



7) پروژه ها را براساس مفاهیم و مهارت های هدفمند درجه بندی کنید.

برای خود Rubrika یا نمودارهای درجه بندی ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا مهارت های خاصی را که در هر پروژه دنبال می کنید تمرکز کنید. از آنجا که ممکن است هر گروه دارای قالب نهایی متفاوتی باشد ، شما نمی توانید آنها را با یکدیگر خیلی خوب مقایسه کنید (که به طور کلی هنگام تعیین نمرات نباید چنین کاری انجام دهیم). دانش آموزان قرار است در مقایسه با اهداف برنامه درسی ، در سطح پیشرفت خود درجه بندی شوند ، نه بر اساس مقایسه با یکدیگر.

سعی کنید از اختصاص نمرات بر اساس میزان عالی بودن ویدیوی یک گروه در مقایسه با صفحه پوستر گروه دیگر خودداری کنید. در حالی که ممکن است یکی بیشتر برجسته باشد ، دیگری ممکن است فقط محتوای بهتری داشته باشد!

اطلاع دادن به دانش آموزان از قبل دقیقاً به دنبال چه چیزی خواهید بود ، دیدن آنچه را که نیاز دارید برای شما بسیار آسان تر خواهد کرد ، زیرا آنها معمولاً اطمینان می دهند که آن را به شما نشان دهند!

علاوه بر این ، بیایید بپذیریم ، اگر یک استاد دانشگاه دقیقاً توضیح ندهید که  مفهوم اصلی انجام پروژه چه چیزی برای انجام این کار لازم است ، اما شما را براساس آنچه آنها به طور مرموزانه به دنبال آن بودند نمره می دهد ، ناامید می شوید و برای انجام کار به همان اندازه که می توانید سخت خواهید داشت آن کلاس دانش آموزان جوان ما نیز از راهنمایی قدردانی می کنند!

012010 019

8) فعالیت های برنامه درسی و یا کار با کلاس دیگر را در نظر بگیرید.

اگر دانش آموزان فرصت داشته باشند تا آنجا که ممکن است در آنها غوطه ور شوند ، پروژه ها جذاب تر می شوند. مشاهده مطالب مشابه در چندین زمینه موضوعی به تقویت آموخته های دانش آموزان کمک می کند و همچنین یادگیری را بیشتر به آنها مرتبط می کند.

در بسیاری از موارد ، یادگیری ریاضی یا علمی می تواند به پروژه های انگلیسی اضافه شود. تاریخچه موضوع دیگری است که به خوبی به پروژه های بین برنامه ای وام می دهد.

کار با کلاس دیگر نیز می تواند برای دانش آموزان سرگرم کننده باشد. با فناوری امروز ، حتی برای دانش آموزان این امکان وجود دارد که در پروژه هایی با کلاس های مدارس دیگر - یا حتی در کشورهای دیگر همکاری کنند. انجام این کار قطعاً به آمادگی دانش آموزان برای آینده آنها کمک می کند ، زیرا ما غالباً در حال کار / همکاری با همکاران دیگر ادارات یا شهرها هستیم. این می تواند یک چالش اضافی به سازماندهی کار و انجام کارها با کارآیی اضافه کند!

9) هدفی فراتر از کلاس به پروژه بدهید.

در صورت امکان سعی کنید در پروژه ها با دنیای خارج ارتباط برقرار کنید. اگر دانش آموزان بتوانند روی موضوعی کار کنند که مستقیماً به نفع مدرسه یا جامعه باشد (مانند برنامه ریزی و اجرای یک جمع آوری کمک مالی ، یا ایجاد کتاب / فیلم برای مرکز اجتماع یا خانه یا حتی برنامه ریزی یک درس ویژه برای دانش آموزان جوان) ، واقعاً می تواند به ایجاد تعامل در کلاس.

دانستن اینکه کار شما نتیجه ای بیش از کسب نمره نخواهد داشت - که در واقع برای کمک به مردم استفاده خواهد شد - می تواند انگیزه ای قدرتمند باشد. دانش آموزان همچنین وقتی می دانند کارشان مهم و مفید است ، به ایجاد انگیزه در یکدیگر کمک می کنند.

10) پروژه را در نمونه کارهای دیجیتالی دانشجویان بگنجانید.

گرچه همه پروژه ها نمی توانند مستقیماً بر جامعه تأثیر بگذارند ، اما حداقل می توانند به عنوان مدرک یادگیری در نمونه کارهای دیجیتالی دانش آموزان استفاده شوند. نکته قابل توجه در مورد اوراق بهادار دیجیتال این است که آنها دانش آموز را در هنگام پیشرفت در نمرات دنبال می کنند و تصویری از پیشرفت در طول زمان ترسیم می کنند.

https://www.teachthought.com/project-based-learning/10-practicalideas-for-better-project-based-learning-in-your-classroom/

Comments

Popular posts from this blog

پروژه های قابل تعریف درحوزه مکانیک سیالات

100 ایده جدید برای پروژه های دانشجویی با نرم افزار متلب

صندوق پروژه های دانشجویی