10 ایده عملی برای یادگیری بهتر مبتنی بر پروژه در کلاس خود
معلمان هر چه بیشتر پروژه ها را در برنامه خود گنجانند ، امکان همکاری و مسئولیت پذیری بسیار بیشتر دانش آموزان در همه سطوح را فراهم می کند. یادگیری مبتنی بر پروژه یک روند رایج است و حتی معلمانی که لزوماً از این روش پیروی نمی کنند ، باز هم استفاده از پروژه ها برای پیشرفت یادگیری دانش آموزان خود را فایده می دانند.
پروژه ها می توانند ابزار آموزشی شگفت انگیزی باشند. آنها می توانند یک فضای دانشجویی بیشتر فراهم کنند ، جایی که معلمان می توانند دانش آموزان را به جای استفاده از سخنرانی ها برای ارائه اطلاعات ، در یادگیری خود راهنمایی کنند.
همچنین افزایش فناوری کلاس ، پروژه ها را در دسترس دانش آموزان قرار می دهد. تحقیق دیگر نیازی به سفر به کتابخانه ندارد و نمایش اطلاعات دیگر به تابلوی پوستر نیاز ندارد. در عوض ، دانش آموزان می توانند با چند کلیک به اطلاعات بی پایان دسترسی پیدا کنند و انواع محصولات نهایی خلاق (مانند اسلایدها ، فیلم ها ، کارتون ها ، کتاب های الکترونیکی ، وبلاگ ها ، وب سایت ها ، گرافیک ها و موارد دیگر) را ایجاد کنند.
علی رغم توافق کلی در مورد مزایای استفاده از پروژه ها و به طور کلی یادگیری مبتنی بر پروژه ، باید توجه داشت که همه پروژه ها برابر ایجاد نشده اند! ایجاد پروژه هایی که توانایی و کنترل خلاقانه را از دانش آموزان برداشته و تمام قدرت تصمیم گیری را با معلم دارند کاملاً امکان پذیر است.
این ممکن است غالباً اتفاق بیفتد زیرا معلمان نگران هستند که نتوانند به تکالیف نهایی که توسط دانش آموزان داده می شود نمره اختصاص دهند. اگر به همه دانش آموزان م componentsلفه های یکسانی برای کار داده نشود ، با موضوعات مشابه و طرح نهایی یکسان برای ایجاد ، پس چگونه می توان پروژه ها را به طور دقیق توسط معلم مقایسه کرد؟ به طور خلاصه ، آنها نمی توانند - اما همچنین ، نباید!
دانش آموزان نیازی به مقایسه با یکدیگر ندارند ، بلکه باید با معیارهایی که باید برای سطح خود کسب کنند مقایسه شود. چگونگی نمایش هر مهارت می تواند از یک دانش آموز به دانش آموز دیگر متفاوت باشد ، با این وجود هر دانش آموز می تواند موفق شود. معلمی که برنامه را می داند ، می داند که هر دانش آموز چه مهارت هایی را باید کسب کند و موقعیت هایی را برای کمک به رشد این مهارت ها به آنها ارائه می دهد. یک معلم همچنین می تواند ارزیابی کند که آیا دانش آموز هر مهارت را بدون توجه به راهی که برای ایجاد و ارائه پروژه خود انتخاب کرده است ، توسعه داده است.
وقتی دانش آموزان مشغول کار شوند و به کارهایی که انجام می دهند علاقه مند شوند ، محصول نهایی بسیار بهتر از زمانی خواهد بود که احساس کنند مجبور به انجام یک کار هستند.
... اما چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که پروژه ای که تعیین می کنید برای بیشتر دانش آموزان جذاب است - اگر نه برای همه آنها؟
در اینجا چند نکته عالی آورده شده است که باید در کنار هم قرار دادن پروژه بعدی خود به خاطر بسپارید.
دانشگاهسالفورد
1) از دانش آموزان بخواهید در هر زمان ممکن در گروه ها یا جفت های کوچک کار کنند.
قدرت همکاری را دست کم نگیرید. کارکردن به تنهایی می تواند در بعضی مواقع عالی باشد تا سطح توانایی دانش آموز را به تنهایی انجام دهد ، اما ممکن است برای دانش آموز ناامید کننده باشد وقتی به قسمت هایی برخورد کند که مهارت کمتری در آن دارند. حمایت همسالان می تواند به روند روان کارها کمک کند و همچنین به دانش آموزان کمک می کند تا با یادگیری از یکدیگر مهارتهایی را که ندارند ، ایجاد کنند.
اگر گروهها بیش از حد بزرگ باشند ، به دانش آموزان فرصت داده می شود تا کوچک شوند و کار را به دیگران بسپارند ، اما جفتها یا گروههای سه نفره به همه این امکان را می دهد که ورودی خود را به اشتراک بگذارند و واقعاً در پروژه نقش بازی کنند. از ارزیابی پروژه ها نترسید ، شما می توانید با حفظ حضور مداوم در کلاس و مشاهده / تعامل با گروه های خود بگویید که چگونه هر یک از دانش آموزان شما در حال پیشرفت هستند.
اینکه بتوانیم با هم کار کنیم قطعاً دانش آموزان را بیشتر درگیر کار می کند ، خصوصاً اینکه آنها در قبال تکمیل پروژه در قبال یکدیگر و خودشان مسئول می شوند. وقتی دانش آموزان روی آنها حساب نمی کنند و از آن لذت می برند ، شانس کمتری برای انصراف یا دادن کار متوسط دارند.
Comments
Post a Comment